PROIECT
Erasmus+, Acţiunea Cheie 1: Mobilitatea persoanelor în scopul învățării,
cu număr de referință al acreditării: 2022-1-RO01-KA120-SCH-000106851,
număr de proiect: 2024-1-RO01-KA121-SCH-000207734 proiect finanțat de Uniunea Europeană prin programul
Erasmus+ 2023-2027
Mobilităţi ale elevilor ṣi personalului din domeniul Educaţie Şcolară” cu nr. de ref: 2024-1-RO01-KA121-SCH-000207734
Mobilitatea din cadrul Liceului “Dumont d’ Urville - Laplace din Caen, FRANŢA, în perioada 18 - 22.11.2024
În cadrul Liceului ““Dumont d’ Urville- Laplace” din Caen, 10 elevi ai Colegiului Naţional “N. Iorga” din clasele X -XII, au participat la ore de limbi străine ( engleză, francezā, spaniolā), geografie, istorie, fizică, chimie, matematică, împreuna cu corespondentul din ṭara gazda, respectând programul stabilit împreună cu conducerea şcolii partenere, în perioada anterioară mobilităţii, în cadrul videoconferinţelor ṣi prevăzute în Contractul de Ĩnvăṭare/ Learning Agreement. .
Activităṭile de lucru au fost interactive, au fost privilegiate conversaṭia, jocul de rol, în vederea reutilizării structurilor gramaticale în conversaţia de zi cu zi si a introducerii în cultura franceză, tradiţii si obiceiuri. Ateliere au avut ca tema dezvoltarea competenţelor interculturale ale elevilor prin intermediul teatrului în limba engleză. Au fost încurajate diversitatea, interculturalitatea şi incluziunea.
Temele lecţiilor:
Elevii au lucrat la proiectul “17 h 40” care constă în realizarea unui videoclip bilingv cu tema:“Le bien-être à l’école - Starea de bine la ṣcoală”. Elevii au lucrat pe grupe de câte 4, împreună cu corespondenṭii francezi, elevii de clasa a X-a din cadrul Liceului Dumont d’Urville - Laplace” din Caen. Timp de 3 zile aceṣtia au realizat, coordonaṭi de profesorii însoṭitori, planul de ansamblu al proiectului, urmând ca acesta sa fie realizat în perioada decembrie 2024 - mai 2025 ṣi finalizat în timpul Mobilităṭii din România (Brăila) din perioada 2 - 8.06.2025.
Programul Erasmus + sprijină o serie de priorităṭi politice cheie europene precum: incluziune ṣi diversitatea, durabilitatea mediului, educaṭia digitală ṣi participarea la viaṭa demografică. Elevii au învăṭat ṣi ṣi-au îmbunătăṭit abilităṭi practice utile. Au devenit mai încrezători în sine, independenṭi ṣi responsabili. Au idei mai clare despre obiectivele lor în viaṭa personală. Şi-au îmbunătăṭit ṣansele de a intra într-un program de studii pe care ṣi-l doresc;
Ca urmare a activităṭii de mobilitate, cei 10 elevi participanṭi la Mobilitatea de grup:
Activităṭile de lucru au fost interactive, au fost privilegiate conversaṭia, jocul de rol, în vederea reutilizării structurilor gramaticale în conversaţia de zi cu zi si a introducerii în cultura franceză, tradiţii si obiceiuri. Ateliere au avut ca tema dezvoltarea competenţelor interculturale ale elevilor prin intermediul teatrului în limba engleză. Au fost încurajate diversitatea, interculturalitatea şi incluziunea.
Temele lecţiilor:
- Literatură franceză: “La littérature française du Moyen Âge: Les aventures du Maître Renart et d’ Ysengrin son compère”; “Métamorphoses du moi: Baudelaire, Freud, Kafka, la littérature fantastique, Beckett, Proust et Stendhal.”
- Géografie: Activité documentaire -la Terre à sa place” “Décrire un movement”; “Les D.O.M. -T.O.M.”
- Fizică: “Décrire un mouvement”- fiches d’exercices;
- Economie:” La repartition des richesses créées”;
- Mathémathiques:” TD Racines carrées”; “Calculs sur les puissances”; “Simplifications”, “Ensembles de nombres”, “Résolution d’inéquations” et “Valeur absolue”.
- Physique- chimie:”Détermination de la concentration en masse de glucose dans le powerade”;
- Limba engleză: “From Peace to War”, “ Who are the native americans - quizz”
- Histoire: “Unités et fractures entre les civilisations méditerranéennes”
- Pièce de théătre en anglais: “The Wave”
- Biologie:” La photosynthèse”
- Quizz - Rallye dans la Vieille Ville de Caen.
Elevii au lucrat la proiectul “17 h 40” care constă în realizarea unui videoclip bilingv cu tema:“Le bien-être à l’école - Starea de bine la ṣcoală”. Elevii au lucrat pe grupe de câte 4, împreună cu corespondenṭii francezi, elevii de clasa a X-a din cadrul Liceului Dumont d’Urville - Laplace” din Caen. Timp de 3 zile aceṣtia au realizat, coordonaṭi de profesorii însoṭitori, planul de ansamblu al proiectului, urmând ca acesta sa fie realizat în perioada decembrie 2024 - mai 2025 ṣi finalizat în timpul Mobilităṭii din România (Brăila) din perioada 2 - 8.06.2025.
Programul Erasmus + sprijină o serie de priorităṭi politice cheie europene precum: incluziune ṣi diversitatea, durabilitatea mediului, educaṭia digitală ṣi participarea la viaṭa demografică. Elevii au învăṭat ṣi ṣi-au îmbunătăṭit abilităṭi practice utile. Au devenit mai încrezători în sine, independenṭi ṣi responsabili. Au idei mai clare despre obiectivele lor în viaṭa personală. Şi-au îmbunătăṭit ṣansele de a intra într-un program de studii pe care ṣi-l doresc;
Ca urmare a activităṭii de mobilitate, cei 10 elevi participanṭi la Mobilitatea de grup:
- Au aflat mai multe despre problemele de mediu, climă ṣi durabilitate. Şi-au schimbat obiceiurile pentru a deveni mai durabili;
- Au o mai bună înṭelegere a diversităṭii din societatea în care trăiesc, sunt mai dedicaṭi să acṭioneze împotriva discriminării, intoleranṭei, xenofobiei ṣi rasismului;
- Sunt mai interesaṭi să participe la alegeri, la alte procese democratice ṣi la viaṭa comunităṭii locale ṣi au aflat mai multe despre Uniunea Europeană ṣi valorile europene, despre modalităṭi noi ṣi utile de a aplica tehnologia digitală;
- Şi-au îmbunătaṭit abilităṭile în limba principală folosită în timpul activităṭilor – limba franceză, dar ṣi în limba engleză. Participanṭii au primit instruire lingvistică ṣi materiale de învăṭare a limbii franceze.

Film CAEN, FRANȚA
Copyright © 2010 | Colegiul Național "Nicolae Iorga" . Toate drepturile rezervate.