PROIECT
Erasmus+, Acţiunea Cheie 1: Mobilitatea persoanelor în scopul învățării,
cu număr de referință al acreditării: 2022-1-RO01-KA120-SCH-106851,
număr de proiect: 2023-1-RO01-KA121-SCH-139451 proiect finanțat de Uniunea Europeană prin programul
Erasmus+ 2023-2027
Mobilităţi ale personalului din domeniul Educaţie Şcolară” cu nr. de ref: 2023-1-RO01-KA121-SCH-139451
Activitate de diseminare
a MOBILITĂȚII GRUPULUI DE ELEVI din NISA din perioada 11-15.03.2024
Amfiteatrul Colegiului Național “Nicolae Iorga” a găzduit miercuri, 10.04.2024, o activitate de diseminare pentru elevii colegiului, a activităților realizate în cadrul Mobilității Erasmus +, găzduita de Liceul “G. Appolinaire” din Nisa, Franța.
Autorii diseminării au fost cei 12 elevi membri în mobilitatea de grup.
Autorii diseminării au fost cei 12 elevi membri în mobilitatea de grup.
Jurnal de bord 1 - mobilitate elevi NISA, 11-15.03.2024
https://heyzine.com/flip-book/04c4de9c04.html
Jurnal de bord 2 - mobilitate elevi NISA, 11-15.03.2024
https://online.fliphtml5.com/soaub/qsxi/#p=1
Jurnal de bord 3 - mobilitate elevi NISA, 11-15.03.2024
https://heyzine.com/flip-book/78c17e48a2.html#page/1
Jurnal de bord 4 - mobilitate elevi NISA, 11-15.03.2024
heyzine.com/flip-book/5ca7726e7d.html
La propunerea expertului de proiect A.N., de a încuraja elevii participanṭi la mobilitatea de grup din Nisa (11-15.03.2024) sā (de) scrie experienṭa Nice din cadrul Liceului “G. Apollinaire”, Antofi Eliza-Bianca, elevā in clasa a - X-a C, povesteṣte cu cuvinte simple, încārcate de bucuria clipei, ce însemnā Erasmus. Articolul a primit aprecierea Departamentului de Comunicare al A.N.P.C.D.E.F.P.
Bravo, Eliza!!
Articol - Buletinul informativ lunar al Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale
Bravo, Eliza!!
Articol - Buletinul informativ lunar al Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale
MOBILITATEA DIN NISA - ÎNTRE VIS ŞI REALITATE
Antofi Eliza-Bianca, clasa a X-a, Colegiul Național “Nicolae Iorga”, Brăila
La ce vă gândiți când auziți Franța? Exact, la Paris, la Turnul Eiffel, la deliciosul “croissant”, dar mai puțin la Nisa, Coasta de Azur sau Riviera Franceză. Trebuie să recunosc că, înainte de a aplica pentru selecția la mobilitatea Erasmus+, nici nu știam unde este Nisa pe hartă, spre rușinea mea.
Proiectul Erasmus+, cu numărul de referință 2023-1-RO01-KA121-SCH-139451 „Mobilități ale personalului în domeniul Educației școlare”, finanțat de Uniunea Europeană este cel de-al patrulea proiect implementat de Colegiul Național „Nicolae Iorga” Brăila și primul la care am avut ocazia să particip. Fiind de doi ani elevă a acestei școli, am avut ocazia să aflu despre desfașurarea proiectelor Erasmus+ care mereu m-au fascinat.
Când am aflat rezultatele selecției, extrem de motivată și emoționată am început să caut informații, poze despre tradițiile și curiozitățile orașului mediteranean. Știam că e un oraș frumos, dar ajungând acolo, mi s-a împlinit un vis...Realitatea a depășit orice așteptare pe care am avut-o. Timpul a trecut greu, dar ziua cea mare a venit.
În următoarele zile, după programul din școala gazdă și cursurile de limba franceză unde ne-am dovedit şi îmbunătăţit competențele lingvistice, am avut ocazia să vizităm „Villefranche-Sur-Mer”, unul dintre cele mai frumoase cinci golfuri din lume, îmbrățișat în vest de Capul Nisei. Satul Villefranche/mer este situat la 5 minute cu trenul de Nisa și la 10 minute de Monaco. Plaja de nisip lungă de un kilometru a golfului oferă vizitatorilor un peisaj de vis și un loc de recreere excelent. Ghidul ne-a încântat cu povești despre acest orășel. Programul din liceul gazdă, stabilit înaintea mobilității, a fost variat și prima mea experiență dintr-o școală de stat a fost încărcată de învățăminte, în sensul că, am apreciat nivelul la care orele se desfășoară în liceul meu. Toți elevii români au fost remarcați la orele la care au participat, prin prisma interacțiunii cu profesorii și elevii. Zilele au trecut foarte repede, pe scurt, am asistat la orele elevilor francezi, ne-am făcut prieteni noi, am urcat pe „Colline du Château” de unde se vedea o superbă panoramă a orașului, iar sâmbătă am plecat înspre Monaco. Suprafața mică a statului ocupă un set de dealuri dens aglomerate și un promontoriu care privește spre sud, peste Marea Mediterană. Multe caracteristici neobișnuite au făcut însă Monaco printre cele mai luxoase stațiuni turistice din lume și i-au conferit o faimă care depășește cu mult dimensiunea sa. Am rămas surprinsă de ce am văzut acolo, de la mașini, la arhitectura caselor, la vegetație. Mă simțeam ca într-un vis din care nu îmi doream să mă trezesc. Fascinată de tot ceea ce mă înconjoară, mi-am dat seama că sunt lângă o civilizație și o cultură diferite total de cele în care trăiesc.
Una peste alta, ziua plecării a sosit. Mi-au dat lacrimile, nu îmi doream să plec, însă dorul de casă era puternic. Realizam că mai sunt locuri nedescoperite, dar mi-am propus să le descopăr cu altă ocazie.
Acum, la o săptămână de la întoarcerea mea acasă, întrebarea de la început ar avea alt răspuns. Da, Franța nu înseamnă numai Paris și Turnul Eiffel, Franța înseamnă și Nisa și Marea Mediterană.
Mobilitățile de elevi Erasmus+, reprezintă o experiență magică pe care toți elevii ar trebui să o trăiască. Plecarea într-un schimb de experiență presupune o responsabilitate mare, dar și o amintire unică din care trebuie să înveți lucruri noi. Pentru mine, faptul că sunt o persoană deschisă la nou și sociabilă a ajutat foarte mult la acomodarea atât la familia gazdă, cât și cu oamenii de pe stradă sau elevii din liceu.
Dar oare, ce înseamnă cu adevărat un proiect Erasmus+? Răspunsul este unul simplu. Finanțarea unui astfel de proiect este dificilă. Zeci de mii de documente ce trebuie puse la punct, discuții între țările participante, videoconferințe, toate acestea sunt un mare angajament al profesorului coordonator. În spatele acestor săptămâni, luni de muncă, stă un proiect de milioane, atât la propriu, cât și la figurat. Faptul că am descoperit o țară nouă mi-a deschis noi orizonturi, ajungând să văd lumea cu alți ochi. Obiectivul proiectului a fost îmbunătățirea competențelor cheie europene(sociale, digitale, de comunicare în limbi străine, de sensibilizare și exprimare culturală) pentru un grup de 12 elevi, ceea ce a și reușit.
Experiența mea în Erasmus+ a fost una de neuitat și o recomand tuturor elevilor cu căldură. Dacă aș avea o superputere, nu ar fi aceea de a da timpul înapoi pentru a retrăi experiența, ci ar fi aceea de a beneficia la nesfârșit de astfel de călătorii.
Nisa este într-adevăr un vis devenit realitate!!
Antofi Eliza-Bianca, clasa a X-a, Colegiul Național “Nicolae Iorga”, Brăila
La ce vă gândiți când auziți Franța? Exact, la Paris, la Turnul Eiffel, la deliciosul “croissant”, dar mai puțin la Nisa, Coasta de Azur sau Riviera Franceză. Trebuie să recunosc că, înainte de a aplica pentru selecția la mobilitatea Erasmus+, nici nu știam unde este Nisa pe hartă, spre rușinea mea.
Proiectul Erasmus+, cu numărul de referință 2023-1-RO01-KA121-SCH-139451 „Mobilități ale personalului în domeniul Educației școlare”, finanțat de Uniunea Europeană este cel de-al patrulea proiect implementat de Colegiul Național „Nicolae Iorga” Brăila și primul la care am avut ocazia să particip. Fiind de doi ani elevă a acestei școli, am avut ocazia să aflu despre desfașurarea proiectelor Erasmus+ care mereu m-au fascinat.
Când am aflat rezultatele selecției, extrem de motivată și emoționată am început să caut informații, poze despre tradițiile și curiozitățile orașului mediteranean. Știam că e un oraș frumos, dar ajungând acolo, mi s-a împlinit un vis...Realitatea a depășit orice așteptare pe care am avut-o. Timpul a trecut greu, dar ziua cea mare a venit.
- 10 martie 2024, ziua plecării.
În următoarele zile, după programul din școala gazdă și cursurile de limba franceză unde ne-am dovedit şi îmbunătăţit competențele lingvistice, am avut ocazia să vizităm „Villefranche-Sur-Mer”, unul dintre cele mai frumoase cinci golfuri din lume, îmbrățișat în vest de Capul Nisei. Satul Villefranche/mer este situat la 5 minute cu trenul de Nisa și la 10 minute de Monaco. Plaja de nisip lungă de un kilometru a golfului oferă vizitatorilor un peisaj de vis și un loc de recreere excelent. Ghidul ne-a încântat cu povești despre acest orășel. Programul din liceul gazdă, stabilit înaintea mobilității, a fost variat și prima mea experiență dintr-o școală de stat a fost încărcată de învățăminte, în sensul că, am apreciat nivelul la care orele se desfășoară în liceul meu. Toți elevii români au fost remarcați la orele la care au participat, prin prisma interacțiunii cu profesorii și elevii. Zilele au trecut foarte repede, pe scurt, am asistat la orele elevilor francezi, ne-am făcut prieteni noi, am urcat pe „Colline du Château” de unde se vedea o superbă panoramă a orașului, iar sâmbătă am plecat înspre Monaco. Suprafața mică a statului ocupă un set de dealuri dens aglomerate și un promontoriu care privește spre sud, peste Marea Mediterană. Multe caracteristici neobișnuite au făcut însă Monaco printre cele mai luxoase stațiuni turistice din lume și i-au conferit o faimă care depășește cu mult dimensiunea sa. Am rămas surprinsă de ce am văzut acolo, de la mașini, la arhitectura caselor, la vegetație. Mă simțeam ca într-un vis din care nu îmi doream să mă trezesc. Fascinată de tot ceea ce mă înconjoară, mi-am dat seama că sunt lângă o civilizație și o cultură diferite total de cele în care trăiesc.
Una peste alta, ziua plecării a sosit. Mi-au dat lacrimile, nu îmi doream să plec, însă dorul de casă era puternic. Realizam că mai sunt locuri nedescoperite, dar mi-am propus să le descopăr cu altă ocazie.
Acum, la o săptămână de la întoarcerea mea acasă, întrebarea de la început ar avea alt răspuns. Da, Franța nu înseamnă numai Paris și Turnul Eiffel, Franța înseamnă și Nisa și Marea Mediterană.
Mobilitățile de elevi Erasmus+, reprezintă o experiență magică pe care toți elevii ar trebui să o trăiască. Plecarea într-un schimb de experiență presupune o responsabilitate mare, dar și o amintire unică din care trebuie să înveți lucruri noi. Pentru mine, faptul că sunt o persoană deschisă la nou și sociabilă a ajutat foarte mult la acomodarea atât la familia gazdă, cât și cu oamenii de pe stradă sau elevii din liceu.
Dar oare, ce înseamnă cu adevărat un proiect Erasmus+? Răspunsul este unul simplu. Finanțarea unui astfel de proiect este dificilă. Zeci de mii de documente ce trebuie puse la punct, discuții între țările participante, videoconferințe, toate acestea sunt un mare angajament al profesorului coordonator. În spatele acestor săptămâni, luni de muncă, stă un proiect de milioane, atât la propriu, cât și la figurat. Faptul că am descoperit o țară nouă mi-a deschis noi orizonturi, ajungând să văd lumea cu alți ochi. Obiectivul proiectului a fost îmbunătățirea competențelor cheie europene(sociale, digitale, de comunicare în limbi străine, de sensibilizare și exprimare culturală) pentru un grup de 12 elevi, ceea ce a și reușit.
Experiența mea în Erasmus+ a fost una de neuitat și o recomand tuturor elevilor cu căldură. Dacă aș avea o superputere, nu ar fi aceea de a da timpul înapoi pentru a retrăi experiența, ci ar fi aceea de a beneficia la nesfârșit de astfel de călătorii.
Nisa este într-adevăr un vis devenit realitate!!
|
Copyright © 2010 | Colegiul Național "Nicolae Iorga" . Toate drepturile rezervate.