PROIECT
Erasmus+, Acţiunea Cheie 1: Mobilitatea persoanelor în scopul învățării,
cu număr de referință al acreditării: 2022-1-RO01-KA120-SCH-106851,
număr de proiect: 2023-1-RO01-KA121-SCH-139451 proiect finanțat de Uniunea Europeană prin programul
Erasmus+ 2023-2027
Mobilităţi ale personalului din domeniul Educaţie Şcolară” cu nr. de ref: 2023-1-RO01-KA121-SCH-139451
MOBILITATEA DIN CHANTILLY, FRANŢA, 25-29.03.2024
În cadrul proiectului Erasmus +, “Mobilităţi ale personalului din domeniul Educaţie Şcolară” cu nr. de ref: 2023-1-RO01-KA121-SCH-139451, a avut loc Mobilitatea unui grup de 3 profesori de limbi moderne şi a managerului şcolii, în cadrul L.E.A.R.N. Institute, Chantilly, Franţa. Activitatea de formare la care au participat în perioada 25-29.03.2024, are ca scop îmbunătățirea competențelor CLIL (învăţarea integrată a continutului şi a limbii (Content and Language Integrated Learning). CLIL reprezintă, un tip de educaţie bilingvă care vizează un dublu scop, atât însuşirea conţinutului materiei predate, cât şi dobândirea competenţelor de comunicare într-o anumită limbă străină.
Profesorii C.N.N.I. membri în mobilitate:
1. Doroftei Elena-Simona, director al Colegiului Naţional “Nicolae Iorga”
2. Cilibiu Daniela-Ramona, profesor geografie-limba engleză
3. Pastramă Tudoriţa, profesor de limba franceză
4. Neicu Oana-Olivia, profesor de limba engleză.
- Cursul a fost conceput în sesiuni de lucru si proiecte de grup, astfel încât participanţii au fost implicaţi în fiecare etapă a instruirii. Profesorii au învăţat să construiască lecţii multilingve, au creat proiecte şi resurse relevante. CLIL poate oferi modalităţi variate pentru dezvoltarea cunoştinţelor şi competenţelor elevilor. Predarea prin intermediul CLIL necesită cunoaşterea unei metodologii specifice şi a unui program adecvat de formare a profesorilor. Mai mult, cadrele didactice implicate în procesul învățării integrate vor trebui să întreprindă activități suplimentare pentru pregătire, să aibă abilități și competențe specifice predării conținutului vizat (expresivitate, acuratețe, dăruire și implicare) astfel încât elevul să poată folosi resursele printr-o strategie mult mai eficientă care să faciliteze descoperirea, asimilarea și sedimentarea informațiilor.
- Limbajul în CLIL este doar o unealtă, prin folosirea resurselor dintr-o limbă străină.
- Predarea într-o limbă străină a istoriei, geografiei, biologiei, matematicii prin utilizarea limbajului specific ( termeni, vocabular ) pentru a preda obiectul respectiv.
- Beneficiile sunt: flexibilitatea, îmbunătățirea abilităților lingvistice, sociale, educaționale, pedagogice.
- Provocările sunt: mai puțină implicare, aplicabilitate, necunoașterea unei limbi străine de către profesorii implicați.
- Competențele lingvistice favorabile induse prin CLIL pot fi: aptitudini ( abilități receptive, vocabular, morfologie, creativitate, sintaxă, iar competențele care nu implică metodele CLIL sunt legate de limbajul informal, aptitudini privind scrisul, pronunție, pragmatică (analiza relațiilor dintre semne și interpretarea lor).
- Această metodă CLIL poate fi utilizată prin predarea la clasa a unui obiect prin proiect realizat de doi profesori ( co-teaching ) matematică-franceză, istorie-engleză, geografie-engleza, de exemplu.
- Competențele CLIL ale unui profesor se bazează pe dezvoltare, evaluare, cunoștințe lingvistice, nevoile învățării, cooperare, moștenire culturală.
- Evaluarea se face pe competențe, nu pe evaluare de cunoștințe.
- În timpul cursului profesorii au obținut cunoștințe despre analiza beneficiilor și riscurilor prin utilizarea CLIL, discuții - dezbateri despre implementarea CLIL eficientă în școlile unde predau, conștientizarea impactului intercultural în lecții utilizând metode CLIL, învățarea despre o bună colaborare între profesori pentru realizarea unui plan ( proiect didactic perfect pentru o lecție CLIL).
Profesorii C.N.N.I. membri în mobilitate:
1. Doroftei Elena-Simona, director al Colegiului Naţional “Nicolae Iorga”
2. Cilibiu Daniela-Ramona, profesor geografie-limba engleză
3. Pastramă Tudoriţa, profesor de limba franceză
4. Neicu Oana-Olivia, profesor de limba engleză.
Copyright © 2010 | Colegiul Național "Nicolae Iorga" . Toate drepturile rezervate.