• ACASĂ
  • EDUCAȚIE
    • Istoric
    • Misiune
    • Echipa managerială
    • Resurse umane
    • Orar
    • Bursa "Stejarii"
    • Oferta educațională
  • EXAMENE
    • Bacalaureat
    • Evaluare națională EN VIII
    • Admitere liceu
    • Evaluare națională EN VI
    • Atestat
    • Admitere clasa a V-a
  • EVENIMENTE
    • Spune NU drogurilor!
  • DOCUMENTE
    • Manageriale
    • Hotărâri CA
    • Departament - contabilitate
    • Departament - secretariat
    • Managementul cazurilor de violență
    • Consiliere și orientare
    • Elevi
    • Transfer elevi
    • Legislație
    • Legea 544 din 2001
    • Legislație CEAC
  • PROIECTE
    • PROIECT PNRR
    • Proiect MOMENTUM
    • Proiecte europene
    • Parteneriate
    • Erasmus+ 2023-2027 >
      • Prezentare proiect
      • Conferința de lansare
      • Proiect anul I >
        • Selecție elevi
        • Mobilitate Valencia, Spania >
          • Mobilitate
          • Diseminare
        • Mobilitate Grenoble, Franța >
          • Mobilitate
        • Mobilitate Chantilly, Franța >
          • Mobilitate
          • Diseminare
        • Mobilitate Nisa, Franța >
          • Mobilitate
          • Diseminare
        • Job-Shadowing >
          • Job-Shadowing Melun, Franța
          • Diseminare
          • Conferința an I
      • Proiect anul II >
        • Prezentare proiect anul II
        • Selecție cadre didactice - anul II
        • Selecție elevi an II
        • Mobilitate CAEN, Franța >
          • Mobilitate
          • Diseminare
      • Proiect anul III >
        • Selecție cadre didactice - anul III
    • TICE
    • Clubs Europe
    • Action
    • UUD
  • PUBLICAȚII
    • CreativLTNI/CNNI
    • Științe ale naturii
  • CONCURSURI
  • OLIMPIADE
    • Județene >
      • Istorie >
        • 2022
      • Limba latină >
        • Limba latină 2025
        • Limba latină 2024
        • Limba latină 2020
      • Filosofie 2022
      • Matematică >
        • 2025
        • 2022
      • Știintele Pământului >
        • SP 2025
        • SP 2024
        • SP 2022
        • SP 2020
    • Naționale >
      • ONLC 2023
      • OLLRM 2022
  • CONTACT
COLEGIUL NATIONAL "NICOLAE IORGA" BRAILA
  • ACASĂ
  • EDUCAȚIE
    • Istoric
    • Misiune
    • Echipa managerială
    • Resurse umane
    • Orar
    • Bursa "Stejarii"
    • Oferta educațională
  • EXAMENE
    • Bacalaureat
    • Evaluare națională EN VIII
    • Admitere liceu
    • Evaluare națională EN VI
    • Atestat
    • Admitere clasa a V-a
  • EVENIMENTE
    • Spune NU drogurilor!
  • DOCUMENTE
    • Manageriale
    • Hotărâri CA
    • Departament - contabilitate
    • Departament - secretariat
    • Managementul cazurilor de violență
    • Consiliere și orientare
    • Elevi
    • Transfer elevi
    • Legislație
    • Legea 544 din 2001
    • Legislație CEAC
  • PROIECTE
    • PROIECT PNRR
    • Proiect MOMENTUM
    • Proiecte europene
    • Parteneriate
    • Erasmus+ 2023-2027 >
      • Prezentare proiect
      • Conferința de lansare
      • Proiect anul I >
        • Selecție elevi
        • Mobilitate Valencia, Spania >
          • Mobilitate
          • Diseminare
        • Mobilitate Grenoble, Franța >
          • Mobilitate
        • Mobilitate Chantilly, Franța >
          • Mobilitate
          • Diseminare
        • Mobilitate Nisa, Franța >
          • Mobilitate
          • Diseminare
        • Job-Shadowing >
          • Job-Shadowing Melun, Franța
          • Diseminare
          • Conferința an I
      • Proiect anul II >
        • Prezentare proiect anul II
        • Selecție cadre didactice - anul II
        • Selecție elevi an II
        • Mobilitate CAEN, Franța >
          • Mobilitate
          • Diseminare
      • Proiect anul III >
        • Selecție cadre didactice - anul III
    • TICE
    • Clubs Europe
    • Action
    • UUD
  • PUBLICAȚII
    • CreativLTNI/CNNI
    • Științe ale naturii
  • CONCURSURI
  • OLIMPIADE
    • Județene >
      • Istorie >
        • 2022
      • Limba latină >
        • Limba latină 2025
        • Limba latină 2024
        • Limba latină 2020
      • Filosofie 2022
      • Matematică >
        • 2025
        • 2022
      • Știintele Pământului >
        • SP 2025
        • SP 2024
        • SP 2022
        • SP 2020
    • Naționale >
      • ONLC 2023
      • OLLRM 2022
  • CONTACT

Picture
Picture
Picture
Erasmus+ CNNI Brăila
Pagina Colegiului Național "Nicolae Iorga", Brăila, România pentru proiecte europene Erasmus+

​PROIECT
Erasmus+, Acţiunea Cheie 1: Mobilitatea persoanelor în scopul învățării,
​cu număr de referință al acreditării: 2022-1-RO01-KA120-SCH-106851,
n
umăr de proiect: 2023-1-RO01-KA121-SCH-139451 ​proiect finanțat de Uniunea Europeană prin programul
Erasmus+ 2023-2027


Mobilităţi ale personalului din domeniul Educaţie Şcolară” cu nr. de ref: 2023-1-RO01-KA121-SCH-139451


              MOBILITATEA DIN VALENCIA, SPANIA, 22-26.07.2024


ICT COURSE FOR TEACHING AND LEARNING
Valencia/Spania
22-26 iulie 2024

Picture
INSTITUȚIA ORGANIZATOARE
ESMOVIA -  TRAINING AND MOBILITY
VALENCIA, SPANIA


​FORMATOR: Anna Venuto
Profesor EOI, pasionată de munca​ ei, de inovația metodologică și de buna utilizare a TIC la clasă. A lucrat ca profesoar de engleză din 2013 până în 2016 și în prezent lucrează ca profesoar de italiană la EOI din Castellón, din 2016, unde este coordonatorul PIIE „EOIradios-Cs” și „EOIPODNET”. (Proiecte educaționale privind investigarea și inovarea despre noile metodologii)Membru activ al asociației cadrelor didactice APEOICVA, a participat la proiectul Erasmus+, EMECOE. în 2016-2018. Din 2017 este speaker în mai multe activități de formare pe blended learning, TIC în predarea limbilor străine, PBL în sala de clasă de limbi străine și implementarea podcasting-ului în educație.

DESCRIEREA CURSULUI
Cursul a fost structurat în 5 module cu o durată de 20 de ore. Conținutul cursului a fost un mix de cunoștințe teoretice și practice, exersând abilitățile necesare pentru a putea utiliza în mod eficient sistemul propriu de e- learning:

OBIECTIVELE CURSULUI

  • Provide teachers with practical ideas on how they can incorporate technology into their existing lessons/ Prezentarea unor idei practice pentru încorporarea tehnologiei în lecțiile deja existente
  • Defining ICT usage in education with its pros and cons/Definirea utilizării TIC în educație cu avantajele și dezavantajele sale
  • Sharing good practices in teaching and learning, using ICT, enabling teachers to become confident and competent enough to create a collaborative, interactive classroom experience for their students using the ICT/Partajarea bunelor practici în predare și învățare, folosind TIC, permițând profesorilor să devină suficient de încrezători și competenti pentru a crea un mediu colaborativ și interactiv  pentru elevi folosind Google Classroom
  • Familiarize teachers with current trends in the use of Internet and new technologies in education/Familiarizarea profesoriilor cu tendințele actuale în utilizarea Internetului și a noilor tehnologii în educație
  • Exchanging experiences in cooperative and collaborative learning process as long​ as in creativity and innovation/Schimbul de experiențe în procesul de învățare prin cooperare și colaborare  atât cât  și creativitate și inovație
  • Introducing gamification and the use of videogames with learning purposes/Introducerea jocurilor și utilizarea jocurilor video în scopuri de predare- învățare

1. ICT FIRST STEPS/TIC - INTRODUCERE                 /​  ICT definitions in education / TIC în educație - definiții
                     The SAMR model for ICT in education/SAMR -un cadru pentru integrarea tehnologiei în instruire
                   Google Workspace/Aplicații din Google Workspace
  • G-Classroom
  • Drive: Managing cloud storage, Docs-Slides to enhance “team working”/ Drive: Gestionarea stocării în cloud, Docs-Slides pentru a îmbunătăți „lucrului în echipă”
  • Sharing restrictions of Google Doc/ Restricții de partajare ale documentelor Google
  • The Class Diary a multimodal text/ Jurnalul de clasă un text multimodal
  • Vocaroo ( online voice recording for feedback)/Aplicația Vocaroo(înregistrare vocală online pentru feedback
  • G-Forms: Quiz and Surveys/ Formulare Google: chestionare și sondaje
2. VIDEO CENTRED LESSONS/LECȚII CENTRATE PE VIDEO
  • Sway for interactive presentations/Aplicația SWAY – prezentări interactive
  • Let's make our own videos, with Canva-Screencast (screen video recording)/ Să ne creăm propriile videoclipuri, cu Canva-Screencast (înregistrare video pe ecran)
  • Youtube (  create, upload and share videos)/ Youtube, crearea, încărcarea și partajarea videoclipurilor
  • Edpuzzle ( to create online video activities)/ Edpuzzle (platformă pentru crearea lecțiilor utilizând videoclipuri)
 
3. ONLINE CREATIVE TOOLS/INSTRUMENTE CREATIVE ONLINE
  • G-Site: Designing and publishing your websites/ G-Site: Proiectarea și publicarea site-urilor
  • Kahoot ( Evaluation assessments made fun)/ Kahoot (testele de evaluare pot fi distractive)
  • Quizlet / Quizlet live ( online flashcards) / Quizlet / Quizlet live (carduri online)
  • Padlet ( online sharing board)/ Padlet (avizier de partajare online)
  • Learning apps ( online interactive activities)/ Aplicații de învățare (activități interactive online)
4.   GAMIFICATION & GAME-BASED LEARNING/ JOCURI ȘI ÎNVĂȚARE BAZATĂ PE JOC
  • First steps to create a Breakout edu or Digital Escape Room/ Primii pași pentru a crea un Breakout edu sau Digital Escape Room
  • Genially ( presentations, videos, videogames and break-out edu)/ Genially (prezentări, videoclipuri, jocuri video)
  • G-Forms ( to create Quiz Surveys, and online Digital lock)/ G-Forms (pentru a crea chestionare și coduri generate online).
 5.  EVALUATION, CERTIFICATION AND FAREWELL, CULTURAL  VISIT /ACTIVITATEA DE EVALUARE ȘI CERTIFICARE ERASMUS, VIZITĂ CULTURALĂ A ORAȘULUI VALENCIA
  • Teste de evaluare  și feed-back
  • Activitate de certificare Erasmus
  • Activități culturale - tur pietonal al orașului vechi (Ciutat Vella), Valencia

INSTRUMENTE ȘI APLICAȚII UTILIZATE:
1. The SAMR
SAMR  - oferă o metodă folosită pentru a înțelege mai bine modul în care tehnologia poate avea un impact real asupra predării și învățării. Astfel, acest model ajută profesorul să înțeleagă că integrarea TIC nu înseamnă să folosești tehnologia cu orice preț, ci implicarea elevului în învățare. Prin urmare, tehnologia devine un instrument pentru atingerea acestui obiectiv: învățarea.
Iată  fiecare componentă a modelului SAMR, creat de Ruben Puentedura.
Picture
Picture
3. SWAY – prezentări interactive -  aplicație pentru crearea de relatări digitale, care vă ajută să creați un design profesional, interactiv, în doar câteva minute, pentru imagini, text, videoclipuri și alte elemente media. 
​

Picture
4.  CANVA - platformă de design grafic, utilizată pentru a crea grafică de socializare, prezentări, postere, documente și alt conținut vizual. Aplicația include șabloane pe care utilizatorii le pot folosi. În Canva se poate face video și design grafic uimitor de simplu pentru toată lumea. Această aplicație de editare are mai multe funcții – editor de fotografii, producător de videoclipuri și creator de logo-uri – este gratuită. Ea vă permite să creați cu ușurință invitații, cărți de vizită, pliante, planuri de lecție, fundaluri Zoom și multe altele folosind șabloane concepute profesional. Puteți chiar să încărcați propriile fotografii și să le adăugați la șabloanele Canva folosind o interfață drag and drop.

Picture
​6.  Edpuzzle  -  https://edpuzzle.com/ - este o platformă care permite crearea sau reutilizarea de conținut video. Pe parcursul unei secvențe video aleasă de profesor, pot fi inserate întrebări și sarcini de lucru. Platforma permite accesul cu un cont google (de exemplu, contul dvs. educred sau contul gmail).

Picture
​7.   G-SITE
Autentifica-te intai cu un cont Google.
Apoi urmeaza restul pasilor din acest tutorial ca sa-ti faci si tu un site de prezentare super usor, pas cu pas:
  • Imediat ce ai intrat pe   sites.google.com, vei vedea ca in partea de sus gasesti o lista de template-uri (șabloane, in limba romana) pe care le poti folosi drept punct de start  pentru design-ul tau.
  • Poti da click pe  simbolul + pentru a crea un site de la zero, sau poti da click pe  Template gallery  in dreapta-sus pentru a vedea toate template-urile disponibile.
  • Odata selectat sablonul, ajungem in interfata de unde se lucreaza la site. Facem click pe Skip this tour si primul lucru pe care il vom modifica este numele site-ului (ex. numele companiei tale).
  • Apasa pe textul “Project Name” din partea stanga, de langa logo si introdu acolo numele tau sau al companiei tale – eu voi scrie aici   Doar pe Internet.
  • În partea de sus gasim cele mai frecvent folosite elemente, sub acestea sunt blocurile de continut cu diverse aspecte, iar mai jos avem o lista cu toate tipurile de continut disponibile.
  • Site-ul este compus din mai multe sectiuni aranjate vertical, fiecare cu diverse blocuri de continut sau elemente. In momentul in care misti mouse-ul deasupra unui element, apare un chenar albastru in jurul continutului care indica faptul ca poti modifica acel continut.
Banner-ul
  • Banner-ul este imaginea mare din prima sectiune a site-ului. Cand misti mouse-ul deasupra banner-ului, apare in coltul de jos din stanga un meniu de unde putem alege tipul de antet – Header type. Apasa pe el pentru a schimba aspectul banner-ului.
  •  Implicit este selectat Large banner, iar apoi avem optiunea Banner care se diferentiaza avand o inaltimea mai mica decat varianta large banner.
  • Daca selectezi optiunea Title only, sectiunea se va micsora si mai mult pe inaltime, imaginea de fundal va disparea complet si vor fi pastrate doar titlul si descrierea.
  • Ultima optiune, Cover, face ca sectiunea sa ocupe intreg ecranul dispozitivului – atat pe latime cat si pe inaltime.
  • Pentru a schimba imaginea de fundal, faci click pe Image in acelasi meniu de mai sus. Aici poti incarca orice imagine vrei, sau poti folosi alternativele oferite de Google.
Textul
  • Ca sa vedem cum modificam textul de pe pagina, vom folosi titlul din prima sectiune ca exemplu. Cand apesi pe text, apare un meniu care iti permite sa modifici fontul, culoarea, marimea textului, alinierea, etc.
  • In acelasi fel, cand vrei sa modifici orice element, doar faci click pe el si iti vor aparea optiunile specifice acelui element.
Redimensionarea elementelor
  • Pentru a redimensiona un element, este suficient sa il selectam si observam cum apar doua cercuri albastre in stanga si in dreapta lui. Poti trage de acele cercuri pentru a mari sau a micsora elementul.
Adăugarea elementelor noi
  • Pentru a adauga un element nou, pur si simplu il selectezi din sidebar si el va aparea in pagina intr-o sectiune noua. Noi am folosit un Image carousel, care este un carusel de imagini. Pentru acesta poti fie sa incarci poze din calculatorul tau, fie sa folosesti poze din Google Images.
Mutarea elementelor si sectiunilor
  • Pentru a muta un element, doar tragi de chenarul albastru din jurul lui si il pozitionezi oriunde vrei.
  • Retine ca orice element poate fi mutat in orice sectiune doar selectand chenarul albastru si tragandu-l acolo unde il vrei. Asemanator, orice sectiune poate fi mutata oriunde pe pagina selectand-o din partea stanga si tragand-o acolo unde o vrei.
Fundalul sectiunilor
  • Orice sectiune poate avea un fundal propriu, si aici ai  doua optiuni.
  • Prima este sa ai o anumita culoare drept fundal. De exemplu poti merge in stanga la paleta de culori a sectiunii, si poti selecta o culoare dintre optiunile pe care le gasesti acolo.
  • A doua optiune este sa incarci o poza din PC-ul tau sau dintre cele oferite de Google, care va fi folosita drept fundal. Eu am optat pentru aceasta optiune. Am apasat pe Image, apoi pe Upload si am incarcat o poza din calculatorul meu. Iar acesta este rezultatul.
Tema site-ului
  • De multe ori tema este similara cu design-ul unui site. Tema se refera la structura, paginile, culorile si fonturile folosite pe site.
  • Pentru a modifica tema pe care am ales-o initial, apasa pe Themes in partea dreapta, sus. Poti crea o tema noua, pe gustul tau, apasand click pe simbolul +. In continuare ai optiunea de a adauga propriul logo, o imagine tip banner, poti selecta paleta de culori si fonturile pe care le va utiliza noua tema.
  • Poti alege alte teme deja create de Google selectandu-le din lista din sidebar.
  • Temele sunt in principal folositoare pentru a schimba mai usor culori si fonturi pe intreg site-ul, nu doar pe o pagina. Orice schimbare facuta prin modificarea temei poate fi inlocuita pentru fiecare element in parte asa cum am aratat mai devreme.
Meniul
  • Pentru a schimba meniul, apasam pe iconita Settings din partea dreapta, sus a site-ului.
  • La Navigation – Mode  avem doua optiuni – Top si Side. Daca alegi Top, meniul va aparea in partea de sus, exact asa cum este setat acum.
Logo-ul
  • Tot aici, in meniul Settings gasim si tab-ul Brand images de unde putem adauga propriul logo pentru site-ul nostru.
  • Apasa butonul  Upload pentru a incara logo-ul de pe PC-ul tau, sau butonul Select pentru a folosi o imagine de pe Google drept logo.
​Pasul 3 – Modificarea paginilor site-ului
  • Pentru a modifica alte pagini ale site-ului tau, foloseste Pages de sus din dreapta. De aici poti crea, ordona, sau sterge pagini de pe site.
  • Fiecare pagina are un meniu in partea dreapta cu diverse optiuni disponibile pentru acea pagina.
  • Mergi cu mouse-ul peste pagina pe care doresti sa faci schimbarile, apoi apasa pe cele 3 puncte din dreptul ei. Pentru a schimba numele unei pagini, selecteaza Properties.
  • Pentru a modifica continutul unei pagini, pur si simplu faci click pe ea si apoi poti aplica tot ce am discutat mai sus pe noua pagina.
Pasul 4 – Verificarea site-ului inainte de publicare
  • Sus in dreapta, langa cele doua sageti, gasim iconita de Preview care iti permite sa verifici site-ul cu toate schimbarile facute inainte de a il publica.
  • Pe noua pagina vom apasa pe iconitele din partea dreapta, de jos, pentru a vedea site-ul pe diferite dispozitive: mobil, tableta si desktop.
Pasul 5 – Publicarea site-ului
  • In partea de sus din dreapta vom gasi butonul Publish, de unde publici pe internet noul tau site. Apasa butonul, dupa care introdu o adresa web – poate fi numele tau sau numele companiei tale.
  • Apasa din nou pe   Publish    si gata, ai creat si publicat un site folosind Google Sites.
  • Daca mai faci alte modificari la site si selectezi din nou   Publish, vei avea intai posibilitatea sa compari site-ul actual cu cel ce urmeaza a fi publicat. Aici doar faci click pe Got it si din nou pe   Publish   daca totul e in regula.

Picture
10. Padlet - este o platformă unde profesorii pot crea clase, discuta şi adăuga imagini.
În padlet poți:
  • Să  scrii - Să  înregistrezi 
  • Să  adaugi un hyperlink - Să  adaugi o fotografie
  • Să  adăugi un document

​2.   GOOGLE WORKSPACE/APLICAȚII DIN GOOGLE WORKSPACE
Google Workspace  este o suită de aplicații pentru mediul office, construită în jurul unui serviciul Gmail de încredere. Ecosistemul include conturi de e-mail, aplicație de mesagerie, software de videoconferințe, calendar, editor de texte, de foi de calcul sau prezentări, aplicații de formulare sau site-uri web și o unitate Drive de stocare pentru date în cloud.​
  • Docs-Slides pentru a îmbunătăți „lucrului în echipă”/ Restricții de partajare ale documentelor Google - Colaborezi, oferi și primești feedback, lucrezi împreună cu elevii și colegii, în timp real pe documente, foi de calcul și prezentări.
  • Formulare Google: chestionare și sondaje- Creezi formulare, chestionare și sondaje pentru a colecta și analiza răspunsurile, cu ajutorul învățării automate.
  •  Drive: Gestionarea stocării în cloud - Stochezi și organizezi în siguranță documente, poze, lucrări și proiecte școlare, la care ai acces de pe orice dispozitiv, cu salvare automată. 
Picture
  • Docs-Slides pentru a îmbunătăți „lucrului în echipă”/ Restricții de partajare ale documentelor Google - Colaborezi, oferi și primești feedback, lucrezi împreună cu elevii și colegii, în timp real pe documente, foi de calcul și prezentări.Formulare Google: chestionare și sondaje- Creezi formulare, chestionare și sondaje pentru a colecta și analiza răspunsurile, cu ajutorul învățării automate
Picture
​5.    YOUTUBE -  crearea, încărcarea și partajarea videoclipurilor - este al doilea cel mai mare motor de căutare după Google. Tocmai de aceea și statisticile arată că una dintre cele mai populare activități de pe internet o reprezintă chiar consumul de conținut video.
Utilizare Youtube:
  • Crează-ţi un cont Google!
  • Înainte de a crea un canal YouTube, va trebui să ai un cont Google.
  • Dacă ai deja un cont Google, poţi sări peste acest pas.
  • Dacă nu, urmează acești pași pentru a te înregistra:
    • Accesează pagina de înscriere Google la https://accounts.google.com/signup
    • Introdu numele și prenumele în câmpurile corespunzătoare;
    • Alege un nume de utilizator unic pentru contul tău;
    • Introdu o parolă puternică și confirm-o;
    • Furnizează numărul tău de telefon pentru verificarea contului;
    • Citeşte și acceptă condițiile de utilizare și politica de confidențialitate;
    • Fă clic pe „Next” (Următorul) pentru a finaliza procesul de înregistrare.
  • După ce ai un cont Google, urmează acești pași pentru a îţi crea un canal YouTube:
  • Accesează site-ul web YouTube la https://www.youtube.com;
  • Fă clic pe butonul „Sign In” (Conectare) din colțul din dreapta sus al ecranului;
  • Foloseşte datele de identificare ale contului Google pentru a te autentifica;
  • Fă clic pe pictograma contului tău din colțul din dreapta sus al ecranului;
  • Fă clic pe butonul „Create a Channel” (Crează un canal);
  • Introdu un nume pentru canalul tău;
  • ncărcă o imagine de profil și o fotografie de copertă, dacă doreşti;
  • Fă clic pe „Create” (Crează) pentru a finaliza procesul. Poţi să adaugi şi o descriere scurtă a canalului tău. În acest mod, vei face canalul tău mai interesant şi mai atrăgător pentru suscripţii. În pagina de administrare a canalului poţi să adaugi un banner pentru canalul tău şi să personalizezi alte opţiuni, precum culoarea temei sau culorile de afişare. Poţi să editezi şi să configurezi setările de publicitate şi canalul tău de YouTube va fi gata pentru a fi utilizat.
​Cum adaugi conţinut pe canalul tău de YouTube:
  •  După ce ai creat un cont Google și un canal de YouTube, următorul pas este să începi să adaugi conținut.
  • Acest lucru se poate face în mai multe moduri.
    • Poți să încarci videoclipuri deja existente sau să transmiţi live direct de pe computerul tău.
    • Pentru a încărca un videoclip existent, mai întâi trebuie să te asiguri că ai făcut o copie de rezervă a videoclipului pe computerul tău.
    • Apoi, accesează pagina de YouTube și conectează-te la contul tău.
    • Fă clic pe pictograma camerei din partea dreapta-sus a ecranului şi selectează “Încarcă un videoclip”.
    • Selectează apoi videoclipul pe care vrei să îl încarci și fă clic pe butonul „Încarcă”. YouTube va începe procesul de încărcare și va afișa un mesaj de confirmare când videoclipul a fost încărcat cu succes.

Picture
8. KAHOOT - este o platformă  gratuită cu ajutorul careia se pot creea teste interactive. A fost inventată pentru a fi accesibilă tuturor persoanelor, la clasă sau în alte medii de învăţământ din întreaga lume.
Creează-Joacă-Distribuie
Crează
Creează un joc distractiv în câteva minute; il numim "kahoote". Poţi face o serie de întrebări , formatul şi numărul de întrebări depinde doar de alegerea ta. Poţi adăuga imagini, clip-uri video şi diagrame întrebărilor tale pentru a face testul cât mai plăcut.
Joacă
Kahoot-urile se joacă cel mai bine în grup, de exemplu, o clasă. Jucătorii răspund întrebărilor de pe propriile dispozitive, în timp ce întrebările şi răspunsurile sunt afişate pe un ecran comun, pentru a uni lecţia.  Jocul  creaza un "moment-foc de tabără" , încurajând jucătorii  să interacţioneze.
Pe lângă puterea de a creea propriul kahoot, jucătorii pot să caute prin milioanele de jocuri deja existente.
Distribuie
Învăţarea prin joc promovează discuţia şi impactul pedagogic, chiar dacă jucătorii sunt în aceeaşi cameră sau în părţi diferite ale lumii. După un joc, încurajează jucătorii să creeze şi să distribuie propriile lor kahoot-uri pentru a aprofunda înţelegerea, stăpânirea şi scopul, precum şi pentru a se  angaja în discuţii peer-led . 

Picture
9. Quizlet - platformă de învățare îmbunătățită cu inteligența artificială care  oferă chestionare personalizate și teste de practică, soluții pentru teme scrise de experți și instrumente de studiu AI ușor de personalizat.
​
Cum să vă înregistrați pentru un cont gratuit pe Quizlet
  • Mergeți la site-ul Quizlet pe browser-ul dvs.
  • Faceți clic pe opțiunea Înscrieți-vă
  • Introduceți ziua dvs. de naștere
  • Introduceți adresa dvs. de e-mail și creați o parolă
  • Dacă sunteți profesor, selectați opțiunea „Sunt profesor”.
  • Faceți clic pe Înscrieți-vă
  • Verifică-ți adresa de e-mail
De ce este benefică utilizarea cardurilor flash pentru învățare?Flashcards sunt foarte ușor de utilizat și asigură un progres mai rapid în învățare datorită utilizării lor practice. Cardurile flash includ diferite tipuri de teste și întrebări, cum ar fi întrebări de completare a golurilor, cu alegere multiplă sau întrebări deschise.
Pe partea din față a fiecărei cartonașe flash puteți vedea întrebările. Când faceți clic pe carte, aceasta se învârte și apare răspunsul. Cardurile flash sunt foarte rapide, astfel încât elevii pot dobândi cunoștințe într-un mod mai rapid.

De ce să folosiți Text to Speech pentru Quizlet?Formatul Quizlet este aproape perfect făcut pentru tehnologia text to speech. Flashcards și testele folosesc, în general, un limbaj simplu și propoziții scurte, ceea ce le face ușor de înțeles de către software-ul AI text to speech. Deși subiectele pot fi complicate, limbajul este intenționat simplu pentru a ajuta la reținerea memoriei.
Text to speech are următoarele cazuri de utilizare:
  • Le permite oamenilor să învețe din mers, atunci când nu pot să se uite la un ecran.
  • Ajută persoanele cu probleme de accesibilitate să acceseze conținutul, de exemplu, cei cu dislexie.
  • Dacă folosiți Quizlet pentru a învăța o limbă străină, text to speech ar putea ajuta la pronunție.
Cum să utilizați Text to Speech pentru QuizletDin nefericire, Quizlet nu are propriul software dedicat text to speech. Acest lucru înseamnă că procesul de utilizare a text to speech pentru Quizlet este puțin mai complicat și depinde de dispozitivul pe care îl utilizați pentru a accesa serviciul. Aveți câteva opțiuni în acest sens:
Cum să utilizați Text to Speech pentru Quizlet – Serviciul terțPrima opțiune este să utilizați un serviciu de conversie a textului în vorbire de la o terță parte. Ai face următoarele:
  1. Deschideți setul de cartonașe pe care doriți să îl utilizați.
  2. Copiați conținutul din fișe în platforma text to speech aleasă de dumneavoastră. Va trebui să parcurgeți întregul set de flashcarduri pentru a obține tot conținutul (titluri și răspunsuri).
  3. Lipiți-o în pagina text to speech, adăugând orice conținut suplimentar util. De exemplu, ați putea dori să etichetați secțiunile ca fiind întrebări și răspunsuri.
  4. După ce totul este formatat, permiteți platformei să creeze un fișier audio al conținutului scris.
  5. Dacă aveți posibilitatea, ar putea fi utilă schimbarea vitezei de vorbire, astfel încât să puteți urmări mai ușor informațiile.
Cum se utilizează Text to Speech pentru Quizlet – Extensie de browserO opțiune similară este să instalați o extensie de browser text to speech, dacă utilizați Chrome. Pașii sunt următorii:
  1. Selectați extensia de browser text to speech din magazinul Chrome. Instalați-l în mod normal. Unele dintre cele mai frecvent utilizate programe Text to Speech în browsere sunt Natural Reader, Capti Voice, Read Aloud și Talkie: Text to Speech.
  2. Asigurați-vă că alegeți un serviciu API de conversie text-vorbire care să se integreze corect în alte site-uri web. Extensiile ar trebui să vă ofere aceste informații atunci când le căutați.
  3. Vizitați site-ul Quizlet și încărcați setul de flashcarduri pe care doriți să îl utilizați.
  4. Dacă extensia dvs. are această opțiune, evidențiați textul pe care doriți să îl citiți. Astfel, nu va mai fi nevoie să-l auziți citind de fiecare dată titlurile paginilor.
  5. Din nou, dacă aveți posibilitatea, schimbați vocea și viteza vocii pentru a face informațiile mai ușor de urmărit.


Editarea
Ca la majoritatea aplicaţiilor pictograma de setări este locul din care poţi edita fundalul şi schimba caracteristicile paginii. Sunt multe lucruri pe care le poţi adapta. Spre exemplu, îţi  poţi face padlet-ul public/privat/protejat cu parola. Ca profesor, poţi folosi coşul de gunoi pentru a şterge lucrurile care trebuie îndepărtate. De asemenea, poţi restricţiona editarea, lăsând padlet-ul în  modul de vizualizare în perioada când nu te afli la oră.
Cum poti distribui:
 Poţi  trimite link-ul în multe modalităţi. Dacă apeşi butonul de distribuire, îl poţi trimite prin email, Tweet sau chiar poţi crea un QR code.
Cum poate fi folosit Padlet in sala de clasa?
  • Îl poţi folosi aproape ca pe un blog.
  • Puteţi avea un Padlet al clasei şi puteţi pune link-uri cu orice altceva cum ar fi teme, proiecte sau prezentări.
  • Îl puteţi folosi ca pe un canal de discuţii al clasei.
  • Sau puteţi să  îi puneţi pe elevi să lucreze la o problemă şi să  pună  o poză cu rezolvarea acesteia în Padlet-ul clasei.
REZULTATELE ÎNVĂȚĂRII
  • Îmbunătățirea nivelului de competențe cheie și competențe TIC;
  • Îmbunătățirea competențelor lingvistice (cursul a fost ținut în limba engleză);
  • Capacitatea de a coopera la nivel internațional;
  • Promovarea utilizării TIC ca vector de schimbare sistematică pentru a crește calitatea și relevanța educației la toate nivelurile;
  • Promovarea transparenței drepturilor și obligațiilor utilizatorilor și a producătorilor de conținut digitalizat, dezvoltarea de mass-media și alfabetizare informatică;
  • Idei practice pentru clasă.
Scopul cursului a fost învăţarea unor noi metode și tehnici creative de lucru în clasă, conştientizarea importanţei utilizării instrumentelor TIC pentru a ajuta profesorii să creeze cursuri online care să fie focusate pe interacțiune și construirea colaborativă a conținutului educațional în activitatea cu elevii, dar și împărtăşirea experienţelor şi bunelor practici la nivel european, prin prezentările țărilor făcute în timpul cursului.
S-a lucrat atât pe grupe cât şi individual, în ateliere tematice, au avut loc dezbateri, discuţii, seminarii şi prelegeri. În acest context pedagogic „ calculatorul ” a fost înţeles nu doar ca un simplu purtător de informaţie, ci mai ales ca o metodă de învăţare creativă. Participarea la acest curs face posibilă crearea prin platforma Google Workspace în mod independent sau în echipe de profesori un site care permite publicare de materiale educaţionale proprii sau lucrate în echipă.
A fost o experiență interculturală inedită, în care am schimbat idei despre obiceiurile popoarelor noastre, am socializat și am consolidat relațiile stabilite în orele de curs.
Participarea la acest curs ne-a oferit posibilitatea de a vizita Valencia – un oraș fascinant în care se îmbină vechiul cu modernul, străzile înguste din Ciutat Vella cu bulevardele largi străjuite de palmieri, clădirile din secolele XIV-XVIII cu edificiile cu arhitectură avangardistă din   Ciudad de las Artes y las Ciencias – Oraşul Artelor şi Ştiinţelor.
În concluzie, acest curs a reprezentat pentru noi o șansă de a învăța, un prilej de a călători și de a interacționa cu oameni  provenind din țări cu culturi diferite, de a ne lărgi orizontul cultural.
CADRE DIDACTICE PARTICIPANTE: 
​                                                              Prof. Doroftei Elena-Simona
                                                              Analist programator Petrof Tamara


Copyright © 2010 |  Colegiul Național "Nicolae Iorga" . Toate drepturile rezervate.

Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • ACASĂ
  • EDUCAȚIE
    • Istoric
    • Misiune
    • Echipa managerială
    • Resurse umane
    • Orar
    • Bursa "Stejarii"
    • Oferta educațională
  • EXAMENE
    • Bacalaureat
    • Evaluare națională EN VIII
    • Admitere liceu
    • Evaluare națională EN VI
    • Atestat
    • Admitere clasa a V-a
  • EVENIMENTE
    • Spune NU drogurilor!
  • DOCUMENTE
    • Manageriale
    • Hotărâri CA
    • Departament - contabilitate
    • Departament - secretariat
    • Managementul cazurilor de violență
    • Consiliere și orientare
    • Elevi
    • Transfer elevi
    • Legislație
    • Legea 544 din 2001
    • Legislație CEAC
  • PROIECTE
    • PROIECT PNRR
    • Proiect MOMENTUM
    • Proiecte europene
    • Parteneriate
    • Erasmus+ 2023-2027 >
      • Prezentare proiect
      • Conferința de lansare
      • Proiect anul I >
        • Selecție elevi
        • Mobilitate Valencia, Spania >
          • Mobilitate
          • Diseminare
        • Mobilitate Grenoble, Franța >
          • Mobilitate
        • Mobilitate Chantilly, Franța >
          • Mobilitate
          • Diseminare
        • Mobilitate Nisa, Franța >
          • Mobilitate
          • Diseminare
        • Job-Shadowing >
          • Job-Shadowing Melun, Franța
          • Diseminare
          • Conferința an I
      • Proiect anul II >
        • Prezentare proiect anul II
        • Selecție cadre didactice - anul II
        • Selecție elevi an II
        • Mobilitate CAEN, Franța >
          • Mobilitate
          • Diseminare
      • Proiect anul III >
        • Selecție cadre didactice - anul III
    • TICE
    • Clubs Europe
    • Action
    • UUD
  • PUBLICAȚII
    • CreativLTNI/CNNI
    • Științe ale naturii
  • CONCURSURI
  • OLIMPIADE
    • Județene >
      • Istorie >
        • 2022
      • Limba latină >
        • Limba latină 2025
        • Limba latină 2024
        • Limba latină 2020
      • Filosofie 2022
      • Matematică >
        • 2025
        • 2022
      • Știintele Pământului >
        • SP 2025
        • SP 2024
        • SP 2022
        • SP 2020
    • Naționale >
      • ONLC 2023
      • OLLRM 2022
  • CONTACT