PROIECT
Erasmus+, Acţiunea Cheie 1: Mobilitatea persoanelor în scopul învățării,
cu număr de referință al acreditării: 2022-1-RO01-KA120-SCH-106851,
număr de proiect: 2023-1-RO01-KA121-SCH-139451 proiect finanțat de Uniunea Europeană prin programul
Erasmus+ 2023-2027
Mobilităţi ale personalului din domeniul Educaţie Şcolară” cu nr. de ref: 2023-1-RO01-KA121-SCH-139451
MOBILITATEA DIN VALENCIA, SPANIA, 22-26.07.2024
ICT COURSE FOR TEACHING AND LEARNING
Valencia/Spania
22-26 iulie 2024
1. ICT FIRST STEPS/TIC - INTRODUCERE / ICT definitions in education / TIC în educație - definiții
The SAMR model for ICT in education/SAMR -un cadru pentru integrarea tehnologiei în instruire
Google Workspace/Aplicații din Google Workspace
3. ONLINE CREATIVE TOOLS/INSTRUMENTE CREATIVE ONLINE
The SAMR model for ICT in education/SAMR -un cadru pentru integrarea tehnologiei în instruire
Google Workspace/Aplicații din Google Workspace
- G-Classroom
- Drive: Managing cloud storage, Docs-Slides to enhance “team working”/ Drive: Gestionarea stocării în cloud, Docs-Slides pentru a îmbunătăți „lucrului în echipă”
- Sharing restrictions of Google Doc/ Restricții de partajare ale documentelor Google
- The Class Diary a multimodal text/ Jurnalul de clasă un text multimodal
- Vocaroo ( online voice recording for feedback)/Aplicația Vocaroo(înregistrare vocală online pentru feedback
- G-Forms: Quiz and Surveys/ Formulare Google: chestionare și sondaje
- Sway for interactive presentations/Aplicația SWAY – prezentări interactive
- Let's make our own videos, with Canva-Screencast (screen video recording)/ Să ne creăm propriile videoclipuri, cu Canva-Screencast (înregistrare video pe ecran)
- Youtube ( create, upload and share videos)/ Youtube, crearea, încărcarea și partajarea videoclipurilor
- Edpuzzle ( to create online video activities)/ Edpuzzle (platformă pentru crearea lecțiilor utilizând videoclipuri)
3. ONLINE CREATIVE TOOLS/INSTRUMENTE CREATIVE ONLINE
- G-Site: Designing and publishing your websites/ G-Site: Proiectarea și publicarea site-urilor
- Kahoot ( Evaluation assessments made fun)/ Kahoot (testele de evaluare pot fi distractive)
- Quizlet / Quizlet live ( online flashcards) / Quizlet / Quizlet live (carduri online)
- Padlet ( online sharing board)/ Padlet (avizier de partajare online)
- Learning apps ( online interactive activities)/ Aplicații de învățare (activități interactive online)
- First steps to create a Breakout edu or Digital Escape Room/ Primii pași pentru a crea un Breakout edu sau Digital Escape Room
- Genially ( presentations, videos, videogames and break-out edu)/ Genially (prezentări, videoclipuri, jocuri video)
- G-Forms ( to create Quiz Surveys, and online Digital lock)/ G-Forms (pentru a crea chestionare și coduri generate online).
- Teste de evaluare și feed-back
- Activitate de certificare Erasmus
- Activități culturale - tur pietonal al orașului vechi (Ciutat Vella), Valencia
INSTRUMENTE ȘI APLICAȚII UTILIZATE:
1. The SAMR
SAMR - oferă o metodă folosită pentru a înțelege mai bine modul în care tehnologia poate avea un impact real asupra predării și învățării. Astfel, acest model ajută profesorul să înțeleagă că integrarea TIC nu înseamnă să folosești tehnologia cu orice preț, ci implicarea elevului în învățare. Prin urmare, tehnologia devine un instrument pentru atingerea acestui obiectiv: învățarea. Iată fiecare componentă a modelului SAMR, creat de Ruben Puentedura. 3. SWAY – prezentări interactive - aplicație pentru crearea de relatări digitale, care vă ajută să creați un design profesional, interactiv, în doar câteva minute, pentru imagini, text, videoclipuri și alte elemente media.
4. CANVA - platformă de design grafic, utilizată pentru a crea grafică de socializare, prezentări, postere, documente și alt conținut vizual. Aplicația include șabloane pe care utilizatorii le pot folosi. În Canva se poate face video și design grafic uimitor de simplu pentru toată lumea. Această aplicație de editare are mai multe funcții – editor de fotografii, producător de videoclipuri și creator de logo-uri – este gratuită. Ea vă permite să creați cu ușurință invitații, cărți de vizită, pliante, planuri de lecție, fundaluri Zoom și multe altele folosind șabloane concepute profesional. Puteți chiar să încărcați propriile fotografii și să le adăugați la șabloanele Canva folosind o interfață drag and drop.
6. Edpuzzle - https://edpuzzle.com/ - este o platformă care permite crearea sau reutilizarea de conținut video. Pe parcursul unei secvențe video aleasă de profesor, pot fi inserate întrebări și sarcini de lucru. Platforma permite accesul cu un cont google (de exemplu, contul dvs. educred sau contul gmail).
7. G-SITE
Autentifica-te intai cu un cont Google. Apoi urmeaza restul pasilor din acest tutorial ca sa-ti faci si tu un site de prezentare super usor, pas cu pas:
10. Padlet - este o platformă unde profesorii pot crea clase, discuta şi adăuga imagini.
În padlet poți:
|
2. GOOGLE WORKSPACE/APLICAȚII DIN GOOGLE WORKSPACE
Google Workspace este o suită de aplicații pentru mediul office, construită în jurul unui serviciul Gmail de încredere. Ecosistemul include conturi de e-mail, aplicație de mesagerie, software de videoconferințe, calendar, editor de texte, de foi de calcul sau prezentări, aplicații de formulare sau site-uri web și o unitate Drive de stocare pentru date în cloud.
5. YOUTUBE - crearea, încărcarea și partajarea videoclipurilor - este al doilea cel mai mare motor de căutare după Google. Tocmai de aceea și statisticile arată că una dintre cele mai populare activități de pe internet o reprezintă chiar consumul de conținut video.
Utilizare Youtube:
8. KAHOOT - este o platformă gratuită cu ajutorul careia se pot creea teste interactive. A fost inventată pentru a fi accesibilă tuturor persoanelor, la clasă sau în alte medii de învăţământ din întreaga lume.
Creează-Joacă-Distribuie Crează Creează un joc distractiv în câteva minute; il numim "kahoote". Poţi face o serie de întrebări , formatul şi numărul de întrebări depinde doar de alegerea ta. Poţi adăuga imagini, clip-uri video şi diagrame întrebărilor tale pentru a face testul cât mai plăcut. Joacă Kahoot-urile se joacă cel mai bine în grup, de exemplu, o clasă. Jucătorii răspund întrebărilor de pe propriile dispozitive, în timp ce întrebările şi răspunsurile sunt afişate pe un ecran comun, pentru a uni lecţia. Jocul creaza un "moment-foc de tabără" , încurajând jucătorii să interacţioneze. Pe lângă puterea de a creea propriul kahoot, jucătorii pot să caute prin milioanele de jocuri deja existente. Distribuie Învăţarea prin joc promovează discuţia şi impactul pedagogic, chiar dacă jucătorii sunt în aceeaşi cameră sau în părţi diferite ale lumii. După un joc, încurajează jucătorii să creeze şi să distribuie propriile lor kahoot-uri pentru a aprofunda înţelegerea, stăpânirea şi scopul, precum şi pentru a se angaja în discuţii peer-led . 9. Quizlet - platformă de învățare îmbunătățită cu inteligența artificială care oferă chestionare personalizate și teste de practică, soluții pentru teme scrise de experți și instrumente de studiu AI ușor de personalizat.
Cum să vă înregistrați pentru un cont gratuit pe Quizlet
Pe partea din față a fiecărei cartonașe flash puteți vedea întrebările. Când faceți clic pe carte, aceasta se învârte și apare răspunsul. Cardurile flash sunt foarte rapide, astfel încât elevii pot dobândi cunoștințe într-un mod mai rapid. De ce să folosiți Text to Speech pentru Quizlet?Formatul Quizlet este aproape perfect făcut pentru tehnologia text to speech. Flashcards și testele folosesc, în general, un limbaj simplu și propoziții scurte, ceea ce le face ușor de înțeles de către software-ul AI text to speech. Deși subiectele pot fi complicate, limbajul este intenționat simplu pentru a ajuta la reținerea memoriei. Text to speech are următoarele cazuri de utilizare:
Cum să utilizați Text to Speech pentru Quizlet – Serviciul terțPrima opțiune este să utilizați un serviciu de conversie a textului în vorbire de la o terță parte. Ai face următoarele:
|
Editarea
Ca la majoritatea aplicaţiilor pictograma de setări este locul din care poţi edita fundalul şi schimba caracteristicile paginii. Sunt multe lucruri pe care le poţi adapta. Spre exemplu, îţi poţi face padlet-ul public/privat/protejat cu parola. Ca profesor, poţi folosi coşul de gunoi pentru a şterge lucrurile care trebuie îndepărtate. De asemenea, poţi restricţiona editarea, lăsând padlet-ul în modul de vizualizare în perioada când nu te afli la oră.
Cum poti distribui:
Poţi trimite link-ul în multe modalităţi. Dacă apeşi butonul de distribuire, îl poţi trimite prin email, Tweet sau chiar poţi crea un QR code.
Cum poate fi folosit Padlet in sala de clasa?
- Îl poţi folosi aproape ca pe un blog.
- Puteţi avea un Padlet al clasei şi puteţi pune link-uri cu orice altceva cum ar fi teme, proiecte sau prezentări.
- Îl puteţi folosi ca pe un canal de discuţii al clasei.
- Sau puteţi să îi puneţi pe elevi să lucreze la o problemă şi să pună o poză cu rezolvarea acesteia în Padlet-ul clasei.
REZULTATELE ÎNVĂȚĂRII
- Îmbunătățirea nivelului de competențe cheie și competențe TIC;
- Îmbunătățirea competențelor lingvistice (cursul a fost ținut în limba engleză);
- Capacitatea de a coopera la nivel internațional;
- Promovarea utilizării TIC ca vector de schimbare sistematică pentru a crește calitatea și relevanța educației la toate nivelurile;
- Promovarea transparenței drepturilor și obligațiilor utilizatorilor și a producătorilor de conținut digitalizat, dezvoltarea de mass-media și alfabetizare informatică;
- Idei practice pentru clasă.
S-a lucrat atât pe grupe cât şi individual, în ateliere tematice, au avut loc dezbateri, discuţii, seminarii şi prelegeri. În acest context pedagogic „ calculatorul ” a fost înţeles nu doar ca un simplu purtător de informaţie, ci mai ales ca o metodă de învăţare creativă. Participarea la acest curs face posibilă crearea prin platforma Google Workspace în mod independent sau în echipe de profesori un site care permite publicare de materiale educaţionale proprii sau lucrate în echipă.
A fost o experiență interculturală inedită, în care am schimbat idei despre obiceiurile popoarelor noastre, am socializat și am consolidat relațiile stabilite în orele de curs.
Participarea la acest curs ne-a oferit posibilitatea de a vizita Valencia – un oraș fascinant în care se îmbină vechiul cu modernul, străzile înguste din Ciutat Vella cu bulevardele largi străjuite de palmieri, clădirile din secolele XIV-XVIII cu edificiile cu arhitectură avangardistă din Ciudad de las Artes y las Ciencias – Oraşul Artelor şi Ştiinţelor.
În concluzie, acest curs a reprezentat pentru noi o șansă de a învăța, un prilej de a călători și de a interacționa cu oameni provenind din țări cu culturi diferite, de a ne lărgi orizontul cultural.
CADRE DIDACTICE PARTICIPANTE:
Prof. Doroftei Elena-Simona
Analist programator Petrof Tamara
Prof. Doroftei Elena-Simona
Analist programator Petrof Tamara
Copyright © 2010 | Colegiul Național "Nicolae Iorga" . Toate drepturile rezervate.